Okuyorum,altını çiziyorum ve aklımda kalmasını diliyorum. Sonra unutuyorum! Unutmamak için yazıyorum....

OSHO Pratik meditasyon rehberi-yeni başlayanlara tavsiyeler-2.kısım

>> 3 Mart 2010 Çarşamba

Kuzunun annesinin de dediği gibi 'kendin bünyede biriktirmişsin bir kere , ne yapsan boş' Peki o halde ne yapmalı?

'Oturma pozisyonu ile değil, çılgınlığınızla başlıyorum. Çılgınlığınıza izin veriyorum. Deliler gibi dans ederseniz, içinizde tam karşıtı meydana gelir.Çılgın bir dansla içinizdeki sessiz noktanın farkına varmaya başlarsınız; sessizce oturarak içinizdeki çılgınlığın farkına varmaya başlarsınız. Tam karşıtı herzaman farkındalık noktasıdır.

Çılgınca dans ederek, kaos yaratarak, ağlayarak, karma karışık soluk alıp vererek çıldırmanıza izin veriyorum. O zaman hassas bir noktanın farkında olmaya başlarsınız, içinizde sessizliğin ve dinginliğin bulunduğu, sınırdaki çılgınlığa tezat, derin bir noktadır bu. Çok mutlu hissedeksiniz kendinizi, özünüzde içsel bir sessizlik var.Ama sadece oturuyorsanız, içeride olan çılgın kişidir. Dışarda sessizsiniz ama içinizde çılgın ...'

***
Aklımız hareket ederken,biz oturuyorsak kendimizi normal olmayan birşeye zorlamış oluruz. İçimizdeki tutarlılığı sağlarsak, meditasyonda başarılı oluruz.
Önce içimizdeki tüm duyguları dışa vurmalıyız. Öfkeyi de, mutluluğu da, hüznü de...

15 dakika sebepsiz yere gülebilir, 15 dakika nedensiz ağlayabilir ya da çılgınca dans edebiliriz. Bu bir anda olabilecek bir şey değil elbette. Ancak kendimize zaman verip tüm bu duyguları dışavurabilirsek, arınmış olacağız. İşte o zaman meditasyona hazırız.

0 yorum:

Yorum Gönder

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP